11.5.05

Una lectura "sense presses"

Abans d'acabar el segon trimestre, vaig estar rumiant quin llibre podria proposar per treballar a la classe d'alfabetització. Mirant i remirant la llibreria de casa vaig rescatar de la memòria Alfanhuí , de Rafael Sánchez Ferlosio. Un llibre que quan el vaig llegir, ja fa molt, em va deixar un grat record per sempre.

En els temps que vivim, per al meu gust massa agitats, val la pena gaudir d'una lectura senzilla però elaborada, de les paraules, de les comparacions i dels detalls. Tot això amb un polsim de fantasia...

Alfanhuí, esdevé un observador de la vida, dels objectes i dels recods. No hi ha ni acció desenfrenada ni misteri, tampoc amors "cursis". Triomfa la descripció d'uns personatges, d'un paisatge, d'un Madrid que segurament té poc a veure amb la gran metròpoli d'avui.

Ja fa unes setmanes que van donar la notícia: Rafael Sánchez Ferlosio havia estat guardonat amb el premi Cervantes. Em vaig alegrar i em va fer il·lusió el fet que les alumnes poguessin reconèixer l'autor del llibre que estaven llegint.

Ja per acabar, us vull fer una suggerència: aixequeu-vos d'hora el diumenge, doneu una volta pels Encants de Sant Antoni. Busqueu i remeneu entre les piles de llibres. Segur que podreu trobar Alfanhuí.

Montse

1 comentaris:

At 8:23 p. m., Anonymous Anónimo diu...

tengo que pararme a leer el texto asi que mi comentario es nulo por falta de información.
No tengo tiempo ahora porque estoy en clase y es la hora de plegar.Bego

 

Publicar un comentario

<< Home